Сторінка медіації

2021 / 12 / 03 - admin

 

КОЛО  ЦІННОСТЕЙ  У  ДІЇ

       З метою   надати учасникам можливість набути досвіду участі в Колі, 

19 січня в  ЗЗСО I-III  №5 учителем – медіаторкою О.А.Єрмоловою було проведено  Коло цінностей    з учнями 5-Б класу.  

    У процесі Кола  діти поділилися значущими цінностями, важливими моментами в їхньому житті, розкрили питання турботи і підтримки близьких та друзів, взаємостосунків у класному колективі.

      Учні активно включились у процес Кола, були щирими та відкритими, дізнались багато нового та цікавого з життя однокласників. Зворотній зв’язок від учнів був надзвичайно приємний та душевний!

     Проведений захід приніс море позитивних емоцій та цікавих відкриттів.

 

КОНКУРС  «РЕПОРТЕР»

Впродовж листопада відбувся перший національний конкурс учнівських відеосюжетів «Репортер», в якому взяли участь медіатори шкільної служби порозуміння: Софія Солоніна (10-А кл.) – відеоролік  «Мій екологічний вибір»; Катерина Богомазова, Ганна Зайчикова, Крістіна Асцатрян (9-А кл.)- відеоролік  «Разом до здорового майбутнього»

ТЕМАТИЧНІ КОЛА ТОЛЕРАНТНОСТІ

 

                Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства» у ЗЗСО №5 триває. 1 грудня у 4-х класах під час проведення годин спілкування «Добрі стосунки з оточуючими» в рамках акції медіаторами  шкільної служби порозуміння, ученицями 9-А класу: Анною Зайчиковою та Катериною Богомазовою -  були проведені тематичні Кола «Добрий настрій» та «Чим ми схожі?». Діти з задоволенням обговорювали важливі питання толерантного відношення один до одного: чому важливо вміти слухати, бути розсудливим, наполегливим, терплячим? Та як вирішення цих питань сприяє запобіганню насильства у людських стосунках. Наприкінці спілкування під керівництвом медіаторів діти зробили Коло вибору «Залиш як є».

            Використання процедури кола у навчальних закладах набуває широкої популярності, діти з задоволенням беруть у них участь.

 

ЗНАЙОМСТВО ЗІ СЛУЖБОЮ ПОРОЗУМІННЯ 

  

         Виник конфлікт? Не знаєш, що робити? До кого звернутись? Звернись до медіаторів однолітків! Учні та учениці, які пройшли спеціальне навчання допоможуть знайти взаємноприйнятне вирішення конфлікту. 

    З метою знайомства зі шкільною службою порозуміння впродовж тижня учні 6-В класу разом з медіатором  Оленою Анатоліївною Берещак провели інформаційні хвилини для учнів 1 - 4 класів. Вони ознайомили дітей зі складом служби порозуміння в школі, з її метою та задачами, інформували школярів, як правильно реагувати у випадку конфліктної ситуації серед учнів та до кого можна звертатися за допомогою, щоб урегулювати конфлікт.

 

ШКІЛЬНА СЛУЖБА ПОРОЗУМІННЯ У ДІЇ

 

7 жовтня медіатори - учні шкільної служби порозуміння разом з вчителями – координаторами В.В. Карагічевою та Т.Ю. Осьмухою провели інформаційні хвилини для учнів 5-11 класів. Вони ознайомили дітей зі складом служби порозуміння в школі, з її метою та задачами, інформували школярів, як правильно реагувати у випадку конфліктної ситуації серед учнів та до кого можна звертатися за допомогою, щоб урегулювати конфлікт.

ШКІЛЬНА  СЛУЖБА ПОРОЗУМІННЯ

Шкільна служба порозуміння – це команда підготовлених учнів/учениць – посередників (медіаторів) та педагогів – медіаторів, які допомагають розв’язувати  конфлікти мирним шляхом, використовуючи в роботі відновні практики – медіацію, коло прийняття рішень, - і працюють над формуванням безпечної атмосфери в навчальному закладі. 

До команди ШСП ЗЗСО №5  входять:

координатор – Тетяна Юріївна Осьмуха – 0958874370

медіаторка – Олена Анатоліївна Берещак – 0505349333

медіаторка – Ольга Анатоліївна Єрмолова – 0957946517

медіаторка – Вікторія В’ячеславівна Карагічева  - 0507601310

 

Учні/учениці – медіатори/медіатори:

 

9 клас

Асцатрян Крістіна

Богомазова Катерина

Зайчикова Ганна

Куцевол Альона

 

 

10 клас

Махмудова Ельвіра

Карначев Артем

Солоніна Софія

11 клас

Антонова Арина

Активне слухання є основою будь-якої вдалої комунікації і  допомагає краще  зрозуміти співрозмовника і ситуацію, що склалася.

✅Навичка активного слухання стане вам у нагоді як у повсякденному спілкуванні, так і надаючи підтримку людині.

 

Пропонуємо декілька порад щодо активного слухання:

Уникайте оціночних суджень

Будьте відкритими, нейтральними та стримайте судження під час слухання. Отримайте розуміння ситуації з точки зору іншого.

 

Не перебивайте

Не перебивайте, поки ваш співрозмовник говорить. Не готуйте свою відповідь, поки інша людина говорить, адже ви можете втратити важливі деталі 

 

Утримуйте зоровий контакт

Не слід постійно дивитися зі сторони в сторону. Намагайтеся підтримувати зоровий контакт із вашим співрозмовником. Проявляйте свою увагу, киваючи головою. Пам'ятайте про невербальну комунікацію

 

Перефразовуйте, повторюйте сказане

Повторюючи власними словами сказане вашим співрозмовником ви демонструєте своє розуміння та уважність. 

Можна також це зробити у форматі запитань, наприклад "Отже, ти хочеш сказати, що тобі було некомфортно у цій ситуації?"

 

Ставте запитання

Задавайте відкриті запитання, щоб заохотити співрозмовника. Уникайте закритих питань, які потребують відповіді "Так" чи "Ні", адже вони, як правило, припиняють розмову.

 

Вчіться розпізнавати активне слухання

Переглядайте інтерв'ю і спостерігайте, чи практикує інтерв'юер активне слухання.

 

За матеріалами НаУКМА

Пам’ятка для жертви булінгу

 

Не протиставляй себе колективу. Намагайся бути доброзичливою людиною, навіть із агресивно налаштованими до тебе членами колективу.

 

Не принижуй інших: не обзивайся, не дерись, не погрожуй.

 

Захищайся: твердо, не переходячи в атаку, не дозволяй принижувати себе, показуй, що можеш постояти за себе.

 

Наберись терпіння: те, що відбулося, не триватиме довго.

 

Розбирайся у причинах, але не займайся самоедством, самознищенням, не звинувачуй себе ні в чому.

 

Говори впевнено, але тактовно, коли розмовляєш із булером, стій прямо, поводься спокійно, не бійся, не кричи та тим більше не счиняй бійку.

 

Кажи «НІ» і не почувай себе винним.

 

Шукай підтримки у працівників школи, друзів, батьків. Вони допоможуть тобі вистояти.

 

Не мовчи! Розповідай про знущання та насильство над собою. Це допоможе швидше припинити протиправні дії.

 

Звертайся до компетентних органів, що мають захищати твої права, отримуй інформацію щодо власного захисту .

Лайфхаки діалогу – від чого залежить успіх заходу | ОНЛАЙН-КУРС «НАВИЧКИ ДІАЛОГУ ТА МЕДІАЦІЇ»